Onsdag kväll!

Sitter här och myser med NRJ på webb radio och kollar runt på facebook och en massa andra saker. Det har faktiskt varit en helt okej dag idag för mig, var lite yr i morse men det gick över. Tog tåget in till Malmö klockan 7 och började skoldagen med massmedia och där körde vi igång med anteckningar och grejer direkt. Vi pratade bland annat om radio och det är därför jag har blivit ännu mer beroende än vad jag redan var av webbradion. Jag tycker det spelas bättre låtar där än vad jag själv har på min dator för de är jag så himla  trötta på! I alla fall hela klassen som var med förra året har nu delats in i två större grupper så jag går inte med vissa av de personerna som jag gick med innan vilket är lite tråkigt. Efter den lektionen som varade i två och en halv timme med bara anteckningar så hade jag två timmars håla och det innebar FIKA! Mochalatte på EH sitter aldrig fel, speciellt om man är lite trött. Den stunden tillbringade jag med Malin och hennes kompis från hemmabyn och Illgul. Senare kom Josefin och Sofia för att hålla oss sällskap och alla pratade om vad de hade gjort i sommar. Efter den långa, långa hålan så begav jag mig till skolan igen för att ha grafisk kommunikation och det är även ett mediaämne som jag valde till nu till tvåan. Där får man lära sig att hantera både text och bild tillsammans. Tillexempel som jag, att jag vill kunna göra layout i en modetidning så därför måste jag kunna välja rätt bild till rätt text om det hela ska bli så bra som möjligt. Jag tycker faktiskt det var en rolig start på den kursen och lagom rörig. Efter en timme så skulle jag ta tåget hem men alla tågen var försenade i princip så jag missade bussen som skulle ta mig till Furulund från Kävlinge, så jag fick gå hem. På vägen hem stannade jag till hos Matilda och pratade lite strunt och på kvällen åkte jag in till Malmöfestivalen för att träffa folk. Massa folk var där, det gäller att hålla i väskan för där kan allt hända! Jag åkte tidigt hem och det var faktiskt ganska skönt så att man kommer upp i morgon fast jag börjar halv ett.  Hoppas alla andras dag har varit lika lyckad om man bortser från alla de inställda tågen. Men nu ska jag sova. Xo Xo Amanda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0