Himlen är oskyldigt blå - Ted Gärdestad

- Jag ville bara svänga in här en runda och göra ett inlägg om falska människor. Jag har levt med falska människor genom hela mitt liv, jag vill inte att det ska vara så längre. Jag orkar helt enkelt inte gå runt och vara orolig för att någon ska ljuga för mig, eller snacka skit bakom ens rygg. Ingen behöver ljuga för mig, inte snacka skit om mig för den delen heller. Man är som man är och sanningen kommer alltid fram för eller senare. Fast det kommer oftast fram genom en helt annan person. Jag tycker det är så synd att sådant här ska existera i ens liv helt enkelt. Hur svårt är det att bara tala om en sanning för en från början. Det blir mycket enklare i ens eget liv då, man tjänar på det själv. Sen är det en annan sak om personen som man talar sanning för blir sur av sanningen, om den andre har gjort något olämpligt. Men det får man ta, ingenting är perfekt här i livet, men vi kan hjälpa till och göra världen bättre och allas liv bättre genom att sluta snacka skit bakom varandras ryggar och tala sanning. 
Jag har bestämt mig för att skita i folk som ljuger för mig om allvarliga saker eller snackat skit om mig och lägga dem på hyllan, på fyllan för den delen också haha.  Tills de lär sig att växa upp och bete sig som moget folk. 

Det var allt för mig i kväll.. ta åt er som vill 
Ni tjänar på det i slutändan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0