Love will get you everytime...

Han har inte svarat, inte skrivit, inte älskat.

 

Vad gör han just nu? Tänker han på mig? Jag tänker på honom varje dag, varje minut, varje sekund. När ja blundar, då ser jag hans leende framför mig. När han satt på bänken i somras, i mörkret. Han lade sin hand bakom min rygg på ryggstödet. Jag kunde känna hur hans fingertoppar nuddade mig, inte av avsikt antar jag. Men de nuddade mig, det är det som räknas. Jag skulle bara kunna ligga och kolla hur hans bröstkorg åker upp och ner, och fundera över hur många gånger han andas, och hur länge han kommer göra det. För jag skulle vilja spendera varje andetag jag tar med honom, om det nu skulle låta realistiskt. Det får ni avgöra själva...

 

Han har inte svarat, inte skrivit, inte älskat.

Men jag vet att han finns, han existerar.

Det är det som betyder något för mig. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0