Tankestunden.

Hallå bloggare, eller vad man nu ska skriva innan ett inlägg. Jag sitter och funderar på en sak. Varför ska man gå runt och störa sig på folk exakt hela tiden, vad tjänar det till? Vi är människor och alla är olika. Alla ser olika ut och alla har olika åsikter om saker så whats the point liksom? Ibland kan man sitta vid ett café och så går det en tjej förbi med äckligt fula kläder tillexempel. Så stör man sig på det men låt henne ha det på sig om hon vill? Jag har börjat göra en metod som min gamla sångcoach berätta för mig. Man har ett gummiband runt handen och så fort man tänkte en elak tanke om sig själv eller om någon annan så flyttar man över gummibandet från den ena armen till den andra. Tro det eller ej men det hjälper faktiskt. Med hjälp av det inser man saker och ting på egen hand. Så jag ska i alla fall sluta tänka negativt om sig själv och andra. Om man nu stör sig på sig själv så får man ju ändra på det. Om man inte trivs med sin kropp så börja träna? Humörsvängningarna? SKÄRP DIG! 
För att bättra detta så ställer jag mig varje morgon framför spegeln och bara "fyfan vad du är vacker Amanda!!" Det hjälper också en del. prova, du mår mycket bättre av det!

Om kärleken trasslar, och du mår skit. Ta nya dag, varje dag är värdefull! Du är bäst och inget ska komma i vägen för dig. Kom ihåg människor, ni är alla vackra, underbara och unika på ert eget sätt! Tack för mig och sov jävligt gott :) 

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra, tankfullt inlägg. Såna behöver vi fler av i bloggvärlden! :)

Anmäl dig till "veckans blogg" i det här inlägget NU http://insidesara.blogg.se/2010/august/redo-for-fler-besokare-till-din-blogg.html#comment

och få chans till massvis med unika besökare. Tar en sekund, du har inget att förlora men en massa uppmärksamhet att vinna :D ♥

2010-08-29 @ 16:10:26
URL: http://insidesara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0