Ta det lugnt - TIMBUKTU

Godmorgon!

Min morgon började med att solen lös rätt in på mitt ansikte genom fönstret och jag blev måttligt bländad av den. Drt slutade med att en liten Amanda låg under fyra kuddar och ett alldeles förvamt duntäcke klockan 8 på morgonen. När man väl hade börjat somna om igen knackade pappa på dörren och sa att jag skulle vara hos tandläkaren i Malmö klockan halv 12. Jag for upp ur sängen som en glaning och pustade åt honom och frågade om han menade allvar. Mitt hår har aldrig sett så obehagligt ut.

Han sa att jag skulle dit den 30 mars men jag svarade honom att det var den 29 mars idag. Där hade jag allt tur och sen slängde jag mig ner i sängen igen som en död säl. Pappa sa hejdå men sen ringde han igen och sa att det var den 30 så jag fick springa upp ur sängen och fixa mig på ca 40 minuter. Typiskt när man har världens längsta sovmorgon. Men som tur var blev man lite pepp eftersom det är så himla fint väder ute idag.

Jag slängde mig på cykeln och åkte med ett alldeles förtidigt tåg så att jag fick springa runt på stan i evigheter kändes det som. När jag väl kom in hos tandläkaren så fick jag sa en massa foton på mina tänder och på mig.
När jag kom till skolan så skulle jag ta ett allvarligt snack med min metor om all min ogilltliga frånvaro som hade kommit upp på skola 24. INTE OKEJ! Lärare hade glömt att skriva in gilltlig frånvaro och glömt att jag hade anmält mig. Cyber, ni börjar bli dåliga i mina ögon...

Så nu sitter man här i skolan och ska ha lektion om tio minuter, men ingen är här??? När jag kommer hem så ska jag koka kaffe och sätta mig på terassen med datorn. Amanda, ta det lugnt (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0