Amanda ♥ Potatissoppa

Alltså.. det finns nog inget godare än potatissoppa.. Det låter sjukt tråkigt men det är så gott!!
Speciellt pappas. Han fräser purjolök och vitlök, häller i lite vitt vin och låter det puttra en stund. Sedan häller han i vatten och potatis, oregano, salt och peppar. Mosar allt sen med en handmixer eller en stöt. GOTT GOTT GOTT! Sen lägger man några skivor ost ovanpå när man har hällt den i tallriken.

I alla fall, jag körde bil idag i skolan. Jag trodde att det skulle vara svårt nu efter några veckors uppehåll men det gick galant. :)
Jag ska plugga lite teori efter maten så att jag håller det uppe. Vilken höjdar dag! Nu kommer lite bilder sen julafton hemma hos oss.. bättre sent än aldrig ;) puss!

Den sista bilden är bara för härlig.
Tage somnade i farfars knä när vi öppna paket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0